Rysunek odnosi się oczywiście do wydumanej i uproszczonej sytuacji, jego zadanie jest tylko edukacyjne i nie należy na jego podstawie, a także dalszych rozważań wyciagać żadnych wniosków dotyczących rzeczywistości i faktycznie mających miejsce zdarzeń. A wracając już do przykładu rysunek zawiera wszystkie opcje składające się na sytuację oraz wszystkie możliwe scenariusze.
Jak z tymi danymi pracować?
Trzeba do każdego przebiegu postawić szereg pytań, i w oparciu o faktyczne dane odpowiedzieć na te pytania, przykładowo:
***Co wspiera TAK przy informacji o przerzucie broni w danym czasie?
Organizacja zaangażowana jest w przemyt ludzi, informacje operacyjne mówią o spodziewanej większej aktywności, związanej z przerzutem dwóch lub większej ilości grup ludzi / tragarzy. Źródło informuje, że część z tych ludzi miała na sobie coś przenieść.
Jednocześnie na granicy zauważalna była zwiększona aktywność transportu cięzkiego, w tym odbiegające od typowych ładunki (np. zwięksozna ilość kursów z przewozem piechu - wszystko wyglądało prawidłowo, kontrole nic nie wykazały) - piaskarki stosunkowo łatwo zaadaptować do przemytu, a ludzie przyzwyczajają się do stałych elementów krajobrazu
Pomniejsze lokalne grupy przestępcze zmieniły wzorce zachowania.
***Co wspiera tezę, że broń NIE została jeszcze przerzucona?
UWAGA: Nawet jeśli jakieś propozycje nie wydają się tu prawidłowe i oczywiste, każdą z wersji sprawdzasz. Można wykonać to w oparciu o dane juz dostępne, można "zamówić" konkreten informacje ze źródeł operacyjnych. W żadnym wypadku nic nie bierzesz na nosa, wszytsko musi być sprowadzone do faktów.
Jak mozna potwierdzić zasadność odrzucenia tego że przerzut sie wydarzył. Czy masz raporty pograniczników? Czy dostępne są informacje operacyjne np. z wizji lokalnej, obserwacji, źródeł. Jakimi informacjami dysponujemy? I tak dalej, nie będzie to szerzej omawiane. Wpis ma charakter edukacyjny, a jego wartość fabularną można uplasować gdzieś na poziomie książek kryminalno-sensacyjnych, nie faktycznych informacji.
Po zakończeniu tego etapu, przechodzimy do kolejnego (posuwamy się w prawo naszego drzewa), znów zadajemy pytania...